söndag 15 september 2013

Hösten

Jag vet det är många som inte alls välkomnar hösten. Dit hör inte jag. Jag äälskar denna härliga årstid, med alla sina härliga färger, ljuset som är så varmt. Luften är klar och hög, lätt att andas men ändå så mätt av dofter från naturen. Det luktar jord, mossa, svamp.

Det blir okej att använda tjocka härliga tröjor, jeans och sneakers. Man får gå in och pyssla utan dåligt samvete. Man får tända ljus och kura ihop sig under en filt med en bra bok eller en film på TVn. Det är okej.

Idag väntar jag på regnet. Att höra smatter mot fönstret är på något vis rogivande, även om jag vet jag måste gå ut mitt i det med jämna mellanrum. Men med stövlar och regnjacka på är det bara skönt!

Försök att njuta av årstiden, speciellt när den är så himla vacker som i år! Det är inte alla september man fortfarande kan bada ute! Puss på er! :*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar