söndag 4 december 2016

News!

Vad händer hos mig? Ibland massor, ibland väldigt lite... För närvarande är det en hel del runt omkring mig, många beslut som tagits om förändringar i mitt liv framöver.

För det första:
Jag råkade skicka in en ansökan på ett nytt jobb och jag råkade få det... Hoppsan liksom. Men det känns fantastiskt roligt och jag längtar till jag ska börja den 7 februari. Vad jag ska göra? Jo, jag har fått jobb på ett äldreboende i Stockholm, där jag kommer i första hand ha ansvar för korttidsboende och strokeavdelning. Ska bli mycket intressant att se hur det är att arbeta som arbetsterapeut i en sån inriktning. Dessutom kommer jag få ha möjlighet att hålla i mer aktivitetsgrupper vilket är det jag tycker är riktigt roligt i mitt jobb. Wish me luck!

För det andra:
Vi, jag och R, har bestämt oss för att bli sambos på riktigt. Inget mer flängande och funderingar på vad jag ska packa. Inget mer bo i kappsäck. Ska bli så himla skönt! Och att dessutom få bo tillsammans med älsk är ju det bästa av allt. :) Så utan att ha bestämt exakt datum så kommer jag att flytta nån gång i månadsskiftet januari/februari typ. Så watch out Årsta, here I come!

För det tredje:
Nä, så roligt ska vi inte ha. Någonstans får det räcka för närvarande, två stora omställningar får räcka för mig. Det kommer bli så snurrigt ändå på alla sätt och vis så det räcker och blir över. Bjuder däremot på en bild såhär i adventstid på pepparkakshuset tjejerna gjorde förra helgen. Until next time - Nano nano... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar