onsdag 9 mars 2016

Sjas!

Väck! Vik hädan förkylning! Jag har inte tid för detta, eller lust heller för den delen. Allt för mycket på min agenda, allt för mycket jag vill och måste göra. Så nu tar jag fram storsläggan i form av rå ingefära, ingefära-shot, vitlök, kanel, C-vitaminer och allt annat som sägs vara bra mot envisa virus.
En och annan beprövad variant från apoteket finns också i närheten förstås, lite nässpray, halstabletter och hostmedicin. Nåt borde ju göra nytta kan jag tycka!


Förkylningen kom smygande så försiktigt strax innan hemfärd från semestern. Där, mitt i solen på Gran Canaria började det smyga runt så ilskna virusar i min hals, retade lite så jag liksom var tvungen att harkla lite med jämna mellanrum. Jag som mått så bra och varit pigg en hel vecka, skulle ju liksom återhämta mig och få nya krafter för att orka jobba fram till sommaren. Men vad hände? På planet var det tufft, det gjorde ont i näsa och i öronen av tryckförändringarna, men hem skulle vi ju hur eller som. Kände mig mer död än levande när jag väl kom hem igen.

Trots detta hade vi en fantastisk vecka, jag, R och tjejerna. Soligt, varmt (sisådär 20-26 grader). Strandpromenad en timme varje morgon. Slappa i solstol vid hotellets pool varje dag. En sangria eller nåt på balkongen efter en dusch. Shopping och middag på restaurang varje kväll. Härligt. Skönt. Njutbart.


Längtar redan tillbaka. Eller tillbaka och tillbaka, ja till värmen förstås, vart som helst egentligen. Vill inte längre gå i dunjacka och vantar. Vill inte trampa i mojsiga högar av smutsig slask. Vill sprida ut tårna i finkornig sand. Översköljas av vågor. Värma min frusna lekamen i solens varma strålar. Ligga under ett parasoll och lyssna på det lugna ljudet av porlande vatten. Sitta solsvedd på en balkong med en paraplydrink i handen. Äta goda middagar i härligt sällskap. Leva utan att behöva fundera. Sova så länge jag orkar. Vara vaken så länge jag orkar (brukar inte vara så länge längre... ). Bara ben under kjolar. Skira linnen och tunna koftor. Bikini. Barfota. Saltvattentrassligt hår och bleka ögonbryn.
JAG VILL HA SOMMAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar